Hogy indítsunk használt ruha boltot

Bármilyen üzletet, vállalkozást szeretnénk létrehozása nehéz feladatnak néz ki, de sok ember szerint használt ruha bolt nyitása egy kicsivel egyszerűbb, mint bármilyen más vállalkozás. Az embereknek mindig szükségük lesz ruhára, így ha a gazdaság éppen visszaesőben van, akkor is biztosak lehetünk benne, hogy az olcsó, jó minőségű ruhákra lesz kereslet. Cikkünkben az alapismereteket foglaljuk össze, amik használt ruha kereskedés nyitásához szükségesek.

Célközönség meghatározása

Elméletben lehet a célközönség meghatározása nélkül is boltot nyitni, de nem ajánlott, mert nehezebbé teszi a marketinget és az árukészlet kialakítását.

Árucikkek beszerzése

Célközönségünk ismeretében meg tudjuk vásárolni az eladásra szánt árucikkeket. Erre több lehetőségünk is van, az egyik a a vásárlás használt ruha nagykereskedéstől. Előnye, hogy nagy tételben tudunk olcsón ruhákat vásárolni, amik az évszaknak megfelelően, többféle kategóriában és kiszerelésben vannak forgalmazva. Amennyiben olyan kereskedést választunk, ami nyugat-európai országok tehetősebb részeiről importálja áruit, akkor könnyen tudunk jó minőségű ruhákat találni.

Bolt helyének kiválasztása

A célközönség megválasztása fontos ehhez a ponthoz is, annak függvényében kell megválasztani, hogy hol nyitunk boltot. Pl. ha olyan használt ruha boltot nyitunk, ami a kevésbé tehetősebb emberek számára készül, akkor nem ajánlatos egy gazdag környéken boltot nyitni. Emellett előny, ha olyan helyen leszünk, ahol nagy a gyalogosforgalom.

Bolt kialakítása

Amikre figyelni kell mindenképpen: próbafülkék, elég tér a vásárlóknak közlekedéshez, esetlegesen nagy, üveges kirakat. Valamilyen rendszert is ki kell találni, ami alapján rendezni fogjuk termékeinket. Mindezek mellett a vásárlók rendelkezésére állhatunk ruhatisztítással, varrással is.

Személyzet

Általánosságban érdemes legalább 2 fős személyzettel dolgozni, egyikük segít a vásárlóknak, a másik a kasszával, fizetéssel foglalkozik. Nem biztos, hogy 2 főre szükség lesz egyből az induláskor, de ha minden terv szerint halad, akkor idővel fel kell venni személyzetet, hogy tartani tudjuk a lépést az igényekkel.

Reklámok, hirdetések

Az utolsó lépés, hogy eljuttassuk boltunkat, üzletünket a vásárlókhoz. Ez több úton is történhet, helyi újságban reklámozás, internetes marketing, események szervezésével, majd később olyan ruhadarabok non-profit szervezetnek való felajánlásával, amit nem sikerült eladunk. Ne feledjük azonban, hogy a legjobb reklám az elégedett vásárló. Amennyiben vásárlókban jó benyomást tettünk, ők barátaiknak, rokonaiknak fogják tovább vinni hírnevünket, ami természetesen még több vásárlóhoz vezethet.